Island del 6


Det känns som att jag varit lite dålig på att berätta om vad vi gjorde på Island så jag tänkte dra det lite kort. Som jag skrev för några inlägg sedan var vi cirka 100 fotografer som samlades på Arlanda och satte oss på ett plan till Island. Det första vi gjorde var att besöka Blue Lagoon som var exakt lika fint som alla förväntat sig. Därefter tog vi bussen till hotellet där vi hade 30 minuter på oss att checka in och göra oss iordning för middag. Jag och typ 12 personer hamnade på Hard Rock café, alla var så hungriga och inte så sugna på att leta efter nåt annat. Sedan var vi några stycken som drog ut en sväng.

På torsdagen skulle vi få åka ut på höglandet och stanna på några ställen. Det första var en superfin utsiktsplats, därefter geysrar (se första bilden i detta inlägg) och sedan gullfoss (bild 2) och alla ställen var helt fantastiska, det var så otroligt vackert. Sedan åkte vi ut på glaciären för att äta jubileumsmiddag för att efter det åka ännu längre upp på glaciären och jävlar i min lilla låda vad den var en skakig busstur haha. Var helt övertygad om att bussen skulle välta. Där uppe på glaciären hade det hunnit mörkna men det var fantastiskt att få se ändå. Sedan var det dags för en 2,5 timmes bussresa tillbaka till hotellet där alla sedan fastnade i lobbyn med varsin öl. 

Fredagen började med en tidig frukost då vi sedan var ett gäng som skulle på valsafari. Vi såg både valar och delfiner men jag fick endast en delfinfena på bild haha, det skakade och blåste så otroligt mycket. Men sån cool grej att göra. När vi kom tillbaka åt jag och Katya en snabb lunch innan vi mötte upp de vi hyrt en bil med. Vi var fem stycken som hade hyrt en bil för att själva åka ut och fotografera lite porträtt och landskap. Vårt första stopp blev ett supercoolt vattenfall, sedan begav vi oss till black beach, som ni sett bilder ifrån. Vågorna där var otroligt höga och det var så häftigt att se. Efter det hade det börjat skymma och vi gick in till ett litet café för att värma oss med varm choklad (aldrig varit så gott haha). Sedan ville vi se det övergivna flygplanet som krachade på Island 1973. Vi väntade oss att det kanske skulle vara en promenad på 10 min dit men icke. Haha! 5 kilometer enkel väg = 1 mil fram och tillbaka. Så det var bara att börja gå, men det var verkligen värt det. På vägen tillbaka började dessutom norrskenet tona upp sig och det var så himla coolt att få uppleva det.
Vi var tillbaka på vårt hotell runt 02 tiden och 05 skulle bussen till flyget gå. Det handlar om att utnyttja varje timme.

Jag är så otroligt tacksam för denna resa, för alla platser vi fick se och för alla fantastiska människor jag fick träffa. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0