6 från helgen


Här kommer lite ögonblicksbilder från helgen som var. De två första bilderna är från vår mysiga fredagskväll. Den tredje är från lördagmorgon när vi (läs Mika) fick gräva loss bilen eftersom att plogbilen varit ute på natten och skottat upp en kant. De tre sista är från porträttfotograferingen innan vigseln. Efter fotograferingen ska brudparet åka med oss till kyrkan och vad tror ni händer? Jo bilen fastnar i en backe och kommer inte loss oavsett vad vi gör, det slutar med att den hamnar på tvären. Då utbryter såklart lite panik med tanke på att vi har ett tidsschema att hålla oss inom.
Vi kommer iallafall fram till att jag ska gå in till lokalen där middagen ska hållas för att hitta någon som kan hjälpa oss och brudgummen ringer efter taxi. Finns det någon taxi ledig? Nope. Först efter en timme kan vi få en. Jaha... 

Nere vid lokalen sitter en till bil fast haha, denna var dock en skåpbil modell större. Det visade sig sedan att den hade de fått bogsera bort. Jag hittar iallafall kocken där inne som följer med ut och påvägen dit berättar han att det är inte första gången detta händer, vid sådanahär väderlag får han köra loss bilar varje dag. Såklart är det bara för honom att vrida ratten lite lätt och gasa på så var han uppe. Så lätt var det. Vi hann till kyrkan!

Idag har jag jobbat och varit på jobbmöte i Örebro och nu tänkte jag redigera lite bröllopsbilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0