AVICII




Att Tims död har påverkat en hel värld är det inget att prata om. Hans låtar var verkligen soundtracket till hela mina tonår. När nyheten kom i fredags var jag helt säker på att detta var ett skämt av någon dålig skvallertidning som behövde publicitet. När jag sedan gick in på wikipedia och såg det uppdaterade dödsdatumet. Shit... Det är märkligt hur någon man aldrig känt kan påverka en så mycket. Men som jag skrev, vi i vår generation har vuxit upp med hans musik och har otaliga minnen till hans musik.

Jag minns Bråvalla 2013 där han var huvudakten, jävlar vad taggade vi var. Det var så surrealistiskt att vi skulle få se honom spela och det var eufori hela konserten igenom. Det var precis när Wake Me Up hade släppts. 

Om ni inte kollat på dokumentären om honom på Svtplay tycker jag att ni ska göra det nu. Den är så viktig. Man ser vad pengar gör med folk och vad andra får offra, i detta fall livet. 

Detta är ofattbart.
Vila i frid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0